Już 4 marca rozpoczną się międzynarodowe targi motoryzacyjne w Genewie. Jubileuszowa - 80. edycja salonu samochodowego - będzie otwarta dla zwiedzających do 14 marca. Przedstawiciele prasy mogą podziwiać, fotografować i nagrywać wystawę 1. i 2. marca.
Z pierwszych sygnałów widać, że auta mają być mniejsze, oszczędne, ale i sprawiające przyjemność kierowcom. Ma być więc i kryzysowo i nowocześnie. - Chociaż branża najgorsze, miejmy nadzieję, ma już za sobą, to odbicie w górę nadal jest bardzo niepewne. Ten rok ma być trudny dla motoryzacji. Sprzedaż nowych aut w Europie najprawdopodobniej spadnie o około 2 mln sztuk, bo skończyły się programy dopłat do złomowania, które wsparły producentów w najtrudniejszych miesiącach ubiegłego roku. To znaczy,że producenci będą w stanie sprzedać tylko 12,5 mln aut - przyznaje, cytowany przez "Rzeczpospolitą" szef związku europejskich producentów samochodów ACEA, prezes Daimlera Dieter Zetsche
Podbić serca kierwoców
Jak co roku w Genewie pojawią się wszyscy liczący się producenci samochodów osobowych. Podobnie jak w poprzednich latach także i w tym roku nie zabraknie premier. Wśród wystawców zobaczymy między innymi hybrydowe Audi 8, Astona Martina Cygnet, czy hybrydowe Ferrari 599. Mercedes zaprezentuje nowy model F800, w którym producent wykorzystał nowoczesny układ napędowy pozwalający na instalowanie różnych silników. Dla fanów luksusowych aut terenowych pojawią się nowe generacje modeli Volkswagena Touarega i Porshe Cayenne. Swój światowy debiut będzie miał rewolucyjny pojazd koncepcyjny 3R-C Hondy i EV-N, który został zaprezentowany już na salonie w Tokyo. 3R-C to futurystyczny pojazd z akumulatorowym napędem.
Zdaniem prezesa Opla Nicka Reilly'ego nowa Meriva, również prezentowana na targach, ma podreperować sprzedaż koncernu. - Myślę, że Opel ma szansę zwiększyć udział w rynku - mówi Reilly. - Nie mamy planów jednak przejęcia klientów Toyoty (mającej ostatnio problemy z usterkami w swoich autach - red.). Ludzie będą kupować nasze auta, bo są dobre i ufają marce Opel. Nie zamierzamy zwiększać sprzedaży odbierając ją Toyocie - zastrzega.
Źródło: TVN CNBC Biznes, rp.pl