W marcu 2009 roku spadła sprzedaż wszystkich ogólnopolskich dzienników, najwięcej stracił "Dziennik", bardzo słaby wynik zanotowała "Rzeczpospolita" - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, cytowanych przez Wirtualnemedia.pl. Liderem sprzedaż nieustannie jest "Fakt".
Wydawany przez Axel Springer Polska tabloid sprzedawał w marcu 490 898 egzemplarzy (średnio) - czyli o 7,7 proc. mniej niż w marcu 2008 roku.
O 11 procent spadła średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora SA) i wyniosła 370 784 egz. Na trzecim miejscu ze 198 399 egzemplarzy utrzymał się "Super Express" (Murator). Jego sprzedaż była więc o 4,5 proc. niższa niż przed rokiem.
"Rzepa" słabo, "Dziennik" słabiej
Tuż za podium znalazła się "Rzeczpospolita" (Presspublica), która zanotowała spadek o 12 procent w porównaniu do marca 2008 r.. W marcu tego roku jej wynik sprzedaży był najgorszy w historii tych statystyk i wyniósł 120 172 egzemplarzy.
Piątą lokatę w zestawieniu zajął "Dziennik" (Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż wyniosła 83 460 egz. - czyli była o 40 procent niższa niż przed rokiem. Ta kolejny miesiąc spadków tej gazety - wynik "Dziennika" był o ponad 4 tysiące egzemplarzy niższy niż w lutym.
Przerwana natomiast została dobra passa "Gazety Prawnej" (Infor). W marcu udało się jej sprzedać średnio 70 323 egzemplarze, czyli o 4 procent mniej niż przed rokiem - ale aż o 14,5 procent mniej niż w lutym 2009 roku.
Cytowane przez WirtualneMedia.pl dane ZKDP obejmują sprzedaż ogółem - zarówno w kioskach, jak i w prenumeracie. Różnią się one od zestawienia "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje także sprzedaż za obniżoną cenę (nie niższą niż 30 proc. ceny egzemplarzowej), a potem są np. bezpłatnie rozdawane w samolotach czy pociągach.
Źródło: wirtualnemedia.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24