Debiut dziennika "Polska" trudno udać za udany - ocenia "Puls Biznesu" i spekuluje, że wkrótce tytuł może zniknąć z rynku. "Zdecydowanie dementujemy te informacje" - ripostuje wydawca gazety, spółka Polskapresse.
Jak zauważa "Puls Biznesu", "Polska" nie zawojowała Polski. Sprzedaż gazety w trzech ostatnich miesiącach 2007 r. wyniosła średnio 364 tys. egzemplarzy i mimo, że to wynik lepszy niż np. "Dziennika", "Super Expressu" czy "Rzeczpospolitej", to do "Gazety Wyborczej" wciąż brakuje sporo. A właśnie prześcignięcie sztandarowego tytułu Agory jest celem wydawców "Polski".
- Chcemy, by nasza sprzedaż była wyższa od "Gazety Wyborczej". Nie podam kiedy to nastąpi. Kluczem do zwiększenia sprzedaży jest budowanie lokalności w 11 nowych regionach - podkreśla w rozmowie z "Pulsem Biznesu" Tomasz Wróblewski, wiceprezes Polskapresse.
Tyle tylko, że jak na razie "budowanie lokalności" idzie gazecie kiepsko - zauważa "Puls Biznesu". Za ogólną wysoką sprzedaż odpowiadają przede wszystkim wyniki sześciu regionalnych tytułów Polskapresse, które były obecne na rynku na długo przed utworzeniem ogólnopolskiego dziennika.
Kiepski start "Polski" sprawia, że pojawiają się spekulacje co do przyszłości tytułu. - W tym roku ten tytuł może przestać funkcjonować - mówi "Pulsowi Biznesu" Rafał Oracz, dyrektor generalny CR Media Consulting.
Polskapresse zaprzecza Artykuł "Pulsu Biznesu" wywołał natychmiastową reakcję wydawcy "Polski". "Informujemy, że wydawca nie zamierza wycofywać się z projektu Polska" - czytamy w oświadczeniu Polskapresse rozesłanym do mediów. "Zarząd zaprzecza tym bezzasadnym pogłoskom. Nie ma żadnych przesłanek wskazujących na zakończenie projektu lub też sprzedaży" - zaznacza wydawnictwo.
Źródło: PAP, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24.pl