110 tys. złotych za przekroczenie limitu reklam i nadawanie reklam piwa przed godziną 20 - taką karę na telewizję Polsat Sport nałożyła Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.
Za przekroczenie czasu reklam Polast Sport zapłaci 80 tys. zł, natomiast za emisję reklam piwa przed godz. 20 - 32 tys. zł.
Przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski poinformował także, że Rada poprosiła Komisję Europejską o czas do połowy stycznia na odpowiedź w sprawie unijnego raportu na temat przekraczania limitów reklamowych przez polskie telewizje.
O sprawie pisała wtorkowa "Gazeta Wyborcza". Według dziennika, z najnowszych badań Komisji Europejskiej wynika, że w polskich telewizjach przekraczany jest czas reklamowy, ustawowo ograniczony do 12 minut na godzinę. Badaniami Komisji objęte zostały TVP1, Polsat, TVN oraz TV4.- Poprosiliśmy wymienionych w raporcie nadawców, by w ciągu tygodnia przedstawili nam stanowisko w tej sprawie, by można było odpowiedzieć KE - wyjaśnił Kołodziejski.
Według nadawców, limity reklamowe nie zostały przekroczone, a jedynie firma wykonująca badanie zleciła złą metodologię, wliczając do czasu reklam także tzw. sponsoring.
Komisja Europejska nie planuje w najbliższym czasie wszczęcia procedury przeciwko Polsce za łamanie unijnych przepisów dotyczących reklam w telewizji - zapewnił rzecznik unijnej komisarz ds. audiowizualnych Viviane Reding, Martin Selmayr. Na wtorkowym posiedzeniu komisarzy, Komisja Europejska zdecydowała o wszczęciu postępowania za łamanie zasady 12 minut reklam na godzinę programu przez Włochy. W lipcu taką samą procedurę uruchomiono wobec Hiszpanii.
Źródło: PAP, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24