Kobiety deklarują chęć prowadzenia własnego biznesu. Przed realizacją powstrzymuje je jednak widmo porażki - donosi poniedziałkowy "Puls Biznesu".
Pozytywne nastawienie do przedsiębiorczości ma 67 proc. polskich kobiet. Ale tylko 33 proc. gotowych jest założyć firmę.
Tak wynika z raportu Amway o Przedsiębiorczości 2013, opracowanego we współpracy z Uniwersytetem Technicznym w Monachium i GFK. Wzięło w nim udział 13,3 tys. kobiet z 24 krajów świata.
Kobieca niezależność
Polki chcą próbować sił w prowadzeniu biznesu przede wszystkim ze względu na niezależność. Polskie kobiety cenią sobie także we własnej działalności możliwość samorealizacji i wdrażania swoich pomysłów. Najważniejszymi czynnikami pobudzającymi przedsiębiorczość są według nich fundusze publiczne oraz pożyczki dla start-upów (54 proc.). Tylko 26 proc. polskich kobiet wskazało edukację z zakresu przedsiębiorczości i nauczanie umiejętności przydatnych w biznesie jako istotne czynniki stymulowania przedsiębiorczości. Pozytywna postawa wobec przedsiębiorczości nie przekłada się na rzeczywistą liczbę przedsiębiorstw zakładanych przez kobiety. Barierę na drodze do własnego biznesu dla większości Polek stanowi obawa przed porażką (77 proc.).
Autor: mn//bgr / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu