Polacy coraz chętniej kupują urządzenia do nawigacji satelitarnej. W ubiegłym roku sprzedano ich ok. 250 tys., a wartość rynku GPS w Polsce osiągnęła blisko 250 mln zł.
Jak szacują eksperci z portalu Money.pl w 2008 r. sprzedaż urządzeń nawigacji satelitarnej może wynieść nawet 350 tys. sztuk. W ciągu ostatnich 12 miesięcy w sieci "Media Markt" sprzedaż GPS-ów w porównaniu z rokiem 2006 była większa aż czterokrotnie. Z kolei w marketach "Electro World" sprzedaż wzrosła o 70 proc. Uczestnicy rynku są pewni, że w 2008 r. liczby te będą jeszcze większe.
Tania nawigacja
Boom w branży GPS byłby niemożliwy bez znaczących obniżek cen. Według najnowszych danych, ceny urządzeń do nawigacji spadły nawet o 50-60 proc. Najtańsze modele, wyceniane w 2006 r. na około 1200 zł, w roku ubiegłym można było kupić już za połowę tej sumy. Na zwiększoną popularność GPS-ów wpływ ma też większa dokładność map używanych przy nawigacji i łatwość dostępu do tych urządzeń.
GPS-y pomysłem na biznes
Zdaniem ekspertów, nasycenie rynku urządzeniami nawigacji satelitarnej pozostaje wciąż niewielkie i wynosi poniżej 10 proc. Biorąc pod uwagę liczbę wszystkich zarejestrowanych samochodów osobowych i dostawczych, których jest w Polsce blisko 16 mln, oraz łącznie około 500-600 tys. urządzeń GPS, kolejne lata powinny być dla producentów równie dobre jak miniony.
Źródło: PAP, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24