Rosyjski koncern paliwowy Gazprom uruchomi własną sieć supermarketów i barów szybkiej obsługi - informuje dziennik "Kommiersant", powołując się na uczestniczącą w projekcie agencję reklamową Coruna. Sieć ma się nazywać Naraschwat, czyli - Rozchwytywanie.
Nowy projekt Gazpromu ma przede wszystkim przyciągać klientów z klasy średniej. Na początku obejmie 400 sklepów i stołówek, które obecnie obsługują wyłącznie pracowników Gazpromu.
Sieć będzie własnością Gaztorgpromstroju, spółki-córki Gazpromu (99 proc. udziałów) i Gazprom-Eksportu (1 proc.). Działa ona od 2002 roku i zajmuje się właśnie handlem detalicznym.
Według "Kommiersanta", większość supermarketów i fast foodów Naraschwat otwarta zostanie na Syberii i Uralu, czyli tam, gdzie znajdują się największe spółki wydobywcze i przetwórcze Gazpromu. Będą jednak działać także w Centralnym Okręgu Federalnym, obejmującym Moskwę.
Rzucą wyzwanie największym
Specjaliści oceniają, że pojawienie się marki Naraschwat i jej promowanie świadczy o tym, że Gazprom zamierza walczyć o klientów nie tylko wśród swoich pracowników.
Naraschwat będzie piątą pod względem liczby placówek handlowych siecią detaliczną w Rosji. Większe są tylko Magnit (2931 obiektów), X5 Rwtail Group (1164), Kopiejka (530) i Diksi (503).
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: TVN24