W połowie października Urząd Komunikacji Elektronicznej zakończy kontrolę operatorów telekomunikacyjnych pod kątem utrudniania klientom przejścia do innej sieci. Wstępne wyniki mówią o tym, że największe problemy robi swoim zawiedzionym abonentom sieć Plus.
Od początku lipca, zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury dostosowującego polskie przepisy do unijnych, przenoszenie numeru telefonu komórkowego powinno trwać jeden dzień i jest bezpłatne. W przypadku telefonii stacjonarnej może trwać maksymalnie dwa tygodnie. Po wejściu w życie nowych przepisów do UKE zaczęły docierać skargi od klientów na blokowanie przez operatorów prawa do zmiany sieci. W związku z tym Urząd podjął decyzję o kontroli.
Minus Plusa
- Spośród skarg, które docierają do UKE, najwięcej dotyczy Polkomtela, operator sieci Plus, - powiedziała prezes UKE Anna Streżyńskiej. Dodała, że klienci w informacjach przesłanych do Urzędu wskazują głównie na przeciąganie terminów i zniechęcanie w ten sposób do zmiany sieci komórkowej. - Postępowanie kontrolne trwa - podkreśliła Streżyńska.
Operatorzy nie dostosują się do nowych przepisów będą karani. Zgodnie z Prawem telekomunikacyjnym, UKE może na operatora nałożyć karę w wysokości do 3 proc. jego ubiegłorocznych przychodów.
Źródło: PAP, lex.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24