Spółka Research In Motion (RIM) 19 kwietnia rozpocznie sprzedaż sprzedaż tabletu BlackBerry PlayBook. Choć eksperci twierdzą, że gadżetowi z Kanady ciężko będzie gonić iPada 2 - najnowszy produkt Apple'a, to RIM stawia sobie ambitne plany.
Rynek od dawna spekulował, kiedy RIM rzuci wezwanie koncernowi Apple o pozyskanie klientów dla swojego tabletu.
Z danych wynika, że ponad 65 proc. firm z listy "Fortune 100" testuje, albo już wprowadziło do użycia. - PlayBook został już przedstawiony "znaczącej" liczbie firm z listy "Fortune 100" i zainteresowanie nim jest bardzo wysokie - powiedział Jim Tobin, wiceprezes RIM.
Niedaleko padła "jeżyna" od "jabłka"
Wersja PlayBooka z pamięcią 16 GB będzie kosztować w USA 499 dol. Za tablet z 32 GB pamięci trzeba będzie zapłacić 599 dol, a z 64 GB – 699 dol.
- Ceny poszczególnych modeli PlayBooka są dokładnie takie same, jak ceny porównywalnych wersji iPada, co sprawia, że oba produkty będą ze sobą mocno walczyć o udziały w rynku – uważa Mike Abramsky, analityk RBC Capital Markets z Toronto. Według niego tablet RIM jest lepszy od iPada 2.
Tablet Apple'a jest sprzedawany w 10 tys. sklepach w USA i Kanadzie. Sieć dystrybucji PlayBooka ma być dwa razy większa.
Źródło: Bloomberg.com, rp.pl
Źródło zdjęcia głównego: RIM