W poniedziałek przestały działać serwisy dwóch banków jednocześnie – Pekao i Alior Banku. Obie awarie zostały już usunięte, ale były kolejnymi po tym, jak w piątek 9. kwietnia przestał działać system PKO BP.
O awariach jako pierwsi informowali internauci, którzy rano nie mogli dostać się do swoich kont w sieci. W przypadku Pekao nie działał serwis pekao24.pl i serwis domu maklerskiego banku - cdm24.pl.
Tuż po godzinie 12 serwis Pekao znów zaczął działać. Jednak, jak informuje bank do zakończenia prac technicznych, mogą występować jeszcze spowolnienie i okresowa niedostępność w logowaniu do systemu Pekao24.
Alior zniknął na pól godziny
Rano o awariach informowali też klienci Alior Banku. Trwała 30 minut - od godz. 10 do 10.30.
- Alior Bank informuje, że 12 kwietnia br. wystąpiły kilkuminutowe ograniczenia w dostępie do Systemu Bankowości Internetowej oraz Systemu Bankowości Internetowej Biura Maklerskiego, a także do Infolinii Banku. Na stronie głównej banku, a także na ekranie logowania do Systemu Bankowości Internetowej na bieżąco publikowane były stosowne komunikaty informujące o zaistniałej sytuacji. Obecnie dostępna jest pełna funkcjonalność systemów oraz infolinii. Alior Bank przeprasza swoich Klientów za wszelkie niedogodności wynikające z zaistniałej sytuacji - podał Alior Bank w komunikacie.
Źródło: Onet.pl
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu