PepsiCo, światowy potentat w produkcji napojów bezalkoholowych, kończy sprzedaż swych napojów w szkołach. Od 2012 roku napoje słodzone znikną ze sprzedaży w szkołach podstawowych i średnich w 200 krajach świata.
Podobną decyzję na początku marca ogłosił drugi światowy potentat w produkcji napojów, Coca-Cola. Firma ta zadeklarowała jednak, że zaprzestanie sprzedaży swoich słodzonych napojów tylko w szkołach podstawowych.
Chcą walczyć z otyłością
Decyzja PepsiCo jest po części odpowiedzią na kampanię walki z otyłością dzieci, której ambasadorem w USA jest Pierwsza Dama Michelle Obama. Zaapelowała ona ostatnio do producentów żywności o obniżanie zawartości tłuszczu, soli i cukru w oferowanych wyrobach.
- Nie wystarczy powierzchowne dotknięcie problemu, potrzebna jest całkowita zmiana myślenia w sprawie produktów oferowanych naszym dzieciom - powiedziała pani Obama we wtorek na spotkaniu Amerykańskiego Stowarzyszenia Producentów Artykułów Spożywczych.
"Ruszajmy się"
Michelle Obama ogłosiła w lutym program "Let's Move" (Ruszajmy się), którego celem jest walka z otyłością amerykańskich dzieci. Częścią kampanii jest zmiana nawyków żywieniowych dzieci, m.in. poprzez wyeliminowanie ze szkół słodzonych produktów.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu