Komisja Europejska wprowadziła alarmowy adres mailowy dla pasażerów linii lotniczych. Można na niego wysyłać pytania dotyczące problemów z podróżami lotniczymi - poinformowało przedstawicielstwo KE w Polsce.
Pisząc na adres: passengersrights@ec.europa.eu pasażerowie mogą uzyskać praktyczne informacje, jak reagować i do czego mają prawo w takich przypadkach jak: strajki, odwołane lub przedłużające się opóźnienia lotów, czy rezerwowanie biletów dla większej liczby osób niż jest miejsc w samolocie.
Powodem, dla którego Komisja zaoferowała tego typu usługę, jest fakt, że wielu pasażerów w całej Europie "doświadcza niedogodności związanych z podróżowaniem samolotami" - podano w komunikacie.
Cytowany w informacji wiceprzewodniczący KE odpowiedzialny za transport Antonio Tajani powiedział, że "przepisy wspólnotowe w zakresie praw pasażerów muszą być rygorystycznie przestrzegane". Dodał, że "Komisja Europejska dostarczy wszystkim pasażerom korzystającym z tego adresu mailowego szczegółowych informacji niezbędnych do egzekwowania ich praw".
Na wskazany adres można przesyłać pytania we wszystkich językach urzędowych Unii Europejskiej, w tym w języku polskim.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: TVN24