Tournee Madonny "Sticky and Sweet" okazało się największym - pod względem komercyjnym - wydarzeniem muzycznym 2008 roku, przynosząc ponad 280 milionów dolarów. Drugie miejsce w zestawieniu firmy Pollstar zajęła Celine Dion, która zarobiła 237 milionów dolarów.
Kanadyjska wykonawczyni w czasie swego pierwszego od ośmiu lat tournee odwiedziła 24 kraje, pdczas gdy Madonna tylko 17. Obie gwiazdy miały tego samego choreografa - Jamie Kinga, który wspomógł także Spice Girls w przygotowaniu ich pierwszego po wznowieniu działalności występu.
Madonna pobiła własny rekord w kategorii najlepiej sprzedającego się tournee artysty występującego solo - w roku 2006 jej "Confessions" zarobił niespełna 194 miliony dolarów.
Z zestawienia wynika, że w 2008 średnia cena biletu na koncert w Ameryce Północnej wzrosła o 8 procent co prawie 67 dolarów. Natomiast cena najlepszego biletu na koncert Madonny wynosiła 350 dolarów.
Źródło: BBC, AP, Reuters, CNN
Źródło zdjęcia głównego: Arch. TVN24