Polacy nie odkładają na czarną godzinę: ponad 55 procent dorosłych wydaje wszystko co zarabia, a regularnie oszczędza tylko 7 procent z nich - wynika z danych Fundacji im. Leona Kronenberga. Fundacja rozpoczęła coroczną akcję nazwaną Tygodniem dla Oszczędzania, która ma zmienić nawyki Polaków.
Jak mówił na antenie TVN CNBC Biznes dyrektor Fundacji Krzysztof Kaczmar, z badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji wyłania się bardzo pesymistyczny obraz. Tylko co trzeci z tych, którzy w ogóle oszczędzają, potrafi w ciągu roku odłożyć równowartość swojej miesięcznej pensji, pozostali nie zdobywają się na taką sumę.
Zdaniem dyrektora Kaczmara, to przede wszystkim kwestia braku nawyku oszczędzania. W jego opinii Polacy nie mają wystarczającej świadomości co do możliwych sposobów oszczędzania i dostępnych produktów oszczędnościowych.
Tydzień dla Oszczędzania
Tegoroczna edycja Tygodnia dla Oszczędzania jest skierowana szczególnie do uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Fundacja Kronenberga zaprasza ich m.in. do udziału w konkursie filmowym: Zadanie konkursowe polega na nakręceniu maksymalnie 90. sekundowego filmu promującego ideę oszczędzania.
Jest też konkurs na happening - ciekawe, półtoraminutowe widowisko promujące oszczędzanie, w którym zostaną wykorzystane przynajmniej 3 hasła zaproponowane przez organizatorów. Mogą być one zaśpiewane, wyrecytowane, bądź przedstawione w postaci grafiki komputerowej lub plakatu.
Uczniowie mogą także zorganizować flashmob albo demonstrację, gromadząc w miejscu publicznym tłum ludzi i prezentując z nimi treści promujące oszczędzanie. Punktowane będą najciekawsze, najbardziej intrygujące i błyskotliwie akcje-happeningi.
Zgłoszenie filmu do konkursu będzie możliwe za pośrednictwem formularza na stronie internetowej serwisu www.millionyou.com. Tam też można znaleźć więcej szczegółów oraz regulamin konkursu.
Źródło: TVN CNBC Biznes, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN CNBC BIZNES