Ostatnie miesiące autobusów na płycie Okęcia. - Polskie Porty Lotnicze i konsorcjum Hochtief podpisały umowę na dokończenie budowy Terminalu 2 Lotniska Chopina w Warszawie - poinformował rzecznik PPL Kamil Wnuk.
Jak podał Wnuk, po zakończeniu prac, pasażerowie warszawskiego lotniska będą mieli do dyspozycji 27 rękawów łączących terminal ze stojącymi przy nim samolotami i łącznie ponad 45 bramek (tzw. gate-ów).
Władze portu lotniczego zapowiadają, że w przyszłym roku lotnisko będzie w pełni przygotowane zarówno do obsługi zwiększonego ruchu w trakcie prezydencji Polski w Unii Europejskiej w drugiej połowie 2011 roku, jak i do obsługi pasażerów w trakcie EURO 2012.
Na Okęciu praca wre
Zgodnie z umową Hochtief ma dokończyć budowę pirsu południowego i wybudować pirs centralny, łączący obie te konstrukcje z istniejącym terminalem. Pirs to przedłużenie hali głównej terminalu lotniczego, od którego odchodzą tzw. rękawy - kryte przejścia z lotniska do samolotu. Budowa zacznie się w marcu 2010 r. i potrwa rok. Koszt inwestycji to 91,96 mln zł.
Kolejne większe inwestycje na terenie terminalu zaplanowane są na 2013 rok. Budowa pirsu południowego została rozpoczęta przez konsorcjum firm: Ferrovial Agroman S.A., Budimex S.A. i Studio Lamela S.L. Władze Okęcia w październiku 2007 r. zerwały umowę z konsorcjum z powodu opóźnień w pracach budowlanych. Budowę hali odlotów skończyli polscy podwykonawcy.
Po ponad dwuletnim opóźnieniu, w marcu ub. roku hala została oddana do użytku.
Źródło: PAP, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24