Linie British Airways wypłacą odszkodowania za opóźnione loty. Jak donosi dziennik "The Times", grupa poszkodowanych pasażerów doszła w tej sprawie do porozumienia z przewoźnikiem. Rekompensaty dostaną ci, których dotknęły opóźnienia, gdy ruszał Terminal 5 na lotnisku Heatchrow.
Wysokość odszkodowań nie została ujawniona. Sprawa stanowi precedens, na który w brytyjskim systemie prawnym mogą się powoływać pasażerowie innych linii.
Odszkodowania od brytyjskiego narodowego przewoźnika dostaną pasażerowie, którzy spędzili długie godziny na londyńskim lotnisku Heathrow, gdy w chaosie ruszał nowy, piąty terminal tego portu. Z powodu kłopotów organizacyjnych opóźnionych było wtedy wiele lotów British Airways.
Według analityków ugoda brytyjskich linii z grupą pasażerów tworzy precedens, na który mogą powoływać pasażerowie opóźnionych lub odwołanych lotów. Konsekwencje mogą okazać się poważne: tylko w III kwartale ubiegłego roku na brytyjskich lotniskach opóźnionych było aż 30 procent lotów rejsowych i ponad 40 procent czarterowych.
Źródło: TVN CNBC Biznes
Źródło zdjęcia głównego: TVN24