Radiostacja znika z eteru. Od 1 marca 2008 r. zastąpi ją w 18 miastach Polski radio o nazwie Planeta FM.
Mateusz Kirstein, dyrektor programowy Radiostacji-Planety FM w dość enigmatyczny sposób tłumaczy przyczynę zmiany. - Jest kolejnym etapem naszego rozwoju. To będzie ewolucja, a nie rewolucja. Chcemy zostawić to, co najlepsze z Radiostacji, ale pod marką Planeta FM - tłumaczy.
I dodaje: - Przy większym zasięgu stworzymy jeszcze silniejsze, bardziej nowoczesne i interaktywne medium dla młodych ludzi.
Zmiana nazwy Radiostacji i powołanie ponadregionalnej sieci Planeta FM jest konsekwencją zakupu grupy radiowej Ad.Point przez Grupę Eurozet i połączenia dwóch marek - Radiostacji i Planety.
Planeta FM ma dotrzeć do osób w wieku 15-29, z dużych ośrodków akademickich i miejskich. Nowa stacja swoim zasięgiem 18 miast: Warszawę, Gdańsk, Gdynię, Olsztyn, Zieloną Górę, Rzeszów, Kraków, Łódź, Wrocław, Poznań, Szczecin, Koszalin, Katowice, Opole, Bielsko-Białą i Kielce, a od niedawna Konin i Słupcę.
Trochę historii
Twórcy Radiostacji definiowali stację jako radio alternatywne, prezentujące muzykę nieobecną w innych stacjach. W drugiej połowie 2001 roku w rozgłośni zaczęto zmieniać ramówkę, a radio otrzymało nową koncesję. Likwidacja wielu popularnych programów spotkała się z głośną krytyką ze strony fanów, słuchaczy i prezenterów.
Radiostacja została stworzona we współpracy z norweskim radiem P4 oraz Związkiem Harcerstwa Polskiego i zaczęła nadawać 11 listopada 1998 roku. W roku 2000 stację kupiła korporacja Eurozet (należy do niej Radio Zet).
Źródło: tvn24.pl, CNN
Źródło zdjęcia głównego: Eurozet