Nastroje konsumentów w Polsce są najlepsze od 17 lat, czyli od momentu prowadzenia pomiaru Wskaźnika Optymizmu Konsumentów - podał Ipsos.
W listopadzie mierzony przez Ipsos Wskaźnik Optymizmu Konsumentów wzrósł o 5 punktów w stosunku do października i wyniósł 112,69 punktów. Wskaźnik oceny klimatu gospodarczego wzrósł o 14 punktów w porównaniu do zeszłego miesiąca i przyjmuje wartość 115 punktów. Obecnie 52 proc. Polaków ocenia, iż sprawy naszego kraju zmierzają w dobrym kierunku, podczas gdy w październiku analogiczny odsetek wynosił 32 proc. Przekonanie, iż sprawy Polski idą w złym kierunku, wyraża 36 proc. badanych. W październiku było to 58 proc.
Zdaniem przedstawicieli ośrodka badawczego, głównym powodem poprawy nastrojów jest niedawna zmiana rządu. Za optymizm Polaków są też odpowiedzialne takie elementy, jak poprawiająca się koniunktura w gospodarce czy związany z tym wzrost wynagrodzeń.
Zmiana rządu nie wpłynęła jak dotąd na postawy kupujących: skłonność do zakupów utrzymała się na poziomie bardzo zbliżonym do poprzedniego miesiąca i wynosi 111,15 punkty.
Źródło: PAP, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24