Chociaż polski rynek piwa się kurczy, to jest pewnie rodzaj tego trunku, który pokochaliśmy. To piwo niepasteryzowane. Dynamika sprzedaży piwa niepasteryzowanego przekracza 10 proc. - donosi "Puls Biznesu".
Jak wylicza gazeta, według różnych prognoz tegoroczna sprzedaż piwa w Polsce spadnie o 3-5 proc. w porównaniu z rokiem 2009, do 30 mln hektolitrów. Tymczasem cytowani przez gazetę eksperci branży uważają, że udział piwa niepasteryzowanego może się podwoić. Jak dotąd jego udział w piwnym rynku wynosi jednak tylko 2 procent.
Zdaniem ekspertów będzie to jednak nadal produkt niszowy, wybierany przez bardziej wymagających - i bogatszych - konsumentów. Piwo niepasteryzowane jest znacznie droższe, bowiem ma krótki termin spożycia, Sprzedać trzeba je w ciągu paru tygodni - lub wycofać ze sklepu i utylizować. Stąd jego dystrybucja jest dużym wyzwaniem.
Źródło: Puls Biznesu
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu