Na polski rynek internetowy wchodzi potężny gracz - pisze piątkowy "Puls Biznesu". Niemiecka firma 1&1 ma zamiar podbić sektor hostingu internetowego. Początek jest efektowny: Niemcy inwestują 10 milionów złotych i obiecują dwa lata darmowych usług.
Każdy, kto chce mieć własną stronę internetową - jeśli nie zamierza mieć na głowie utrzymania własnego serwera, opłat za dobre łącze, ciągłej walki z hakerami - musi skorzystać z usług fachowców. Hosting to wynajem miejsca na serwerach na strony www, pocztę itp.
Wchodząca w skład grupy United Internet firma 1&1 jest światowym potentatem w tej dziedzinie. Teraz ma zamiar zawojować polski rynek. Rodzima konkurencja szykuje się na wojnę cenową - pisze "Puls Biznesu".
Starcie na promocje
Dyrektor generalny 1&1, Oliver Mauss przyznaje na łamach gazety, że polski rynek internetowy jest jednym z najatrakcyjniejszych miejsc do rozwoju. Dlatego niemiecki gigant ma zamiar intensywnie walczyć o klientów.
Bronią, która ma pokonać takich krajowych potentatów jak Home.pl czy Netart, jest promocja "dwa lata za darmo" połączona z bardzo łatwym w użyciu narzędziem do tworzenia stron internetowych. Jak pisze "Puls Biznesu", tego w Polsce jeszcze nikt nie oferował.
Podobnie 1&1 wszedł na hiszpański rynek w 2007 roku, gdzie teraz jest numerem dwa.
Niemiec nie straszny
Niemcy zapowiadają, że w najbliższych miesiącach chcą przyciągnąć około 200 tysięcy osób i firm. Krajowi potentaci twierdzą na łamach "Pulsu Biznesu", że nie obawiają się o swoją pozycję.
Marcin Kuśmierz, dyrektor zarządzający szczecińskiej firmy Home.pl twierdzi, że pozycja jej jest silna dzięki szerokiej ofercie usług dodatkowych. Jego zapewnienia kontrują przedstawiciele 1&1 zapowiadając, że po darmowej promocji wypuszczą cała paletę takich właśnie usług.
Siła zza Odry
W 2009 roku niemiecka firma miała 1,6 miliarda euro obrotów, 9,5 miliona klientów i obsługiwała 11 milionów stron internetowych. Jest liderem na rynku w Niemczech, Austrii i Wielkiej Brytanii. Zajmuje też czwartą pozycję w USA.
Siłą 1&1 jest rozbudowana infrastruktura, mówi "Pulsowi Biznesu" Jorg Lammers manager PR-u. Firma jest trzecia na świecie pod względem ilości posiadanych serwerów, za Google i Intelem.
Obsługując polskich klientów spółka będzie korzystać z swojej niemieckiej infrastruktury.
Źródło: Puls Biznesu
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu