Kryzys nie straszny najcenniejszym polskim markom: Orlen, PKO Bank Polski i PZU okazały się o 1/3 więcej warte niż przed rokiem. Te trzy marki otwierają tegoroczny ranking Najcenniejszych Polskich Marek, sporządzony przez "Rzeczpospolitą". Razem są warte niemal 10 miliardów złotych. Ósme miejsce pod względem wartości zajęła marka TVN.
Czołowa trójka pociągnęła całą stawkę: łączna wartość 330 uwzględnianych w rankingu to prawie 58 mld zł, o 7 mld zł więcej niż przed rokiem.
– Potwierdziła się reguła, że w trudnych czasach konsumenci szukają bezpieczeństwa i pewności, które daje dobra, sprawdzona marka – podkreśla na łamach "Rz" Marcin Anklewicz, prezes firmy doradczej Acropolis Advisory, która wspólnie z "Rzeczpospolitą" opracowała zestawienie.
Ranking "Rz" opiera się na wynikach sprzedaży z poprzedniego roku, ale ocenia bieżącą wartość poszczególnych marek, zwłaszcza siłę, z jaką oddziałują one na konsumentów.
Sześć brandów z pierwszej dziesiątki rankingu istnieje krócej niż 20 lat, a liderem listy jest Orlen, który zbliża się do swojej 10. rocznicy. Dwa kolejne miejsca zajmują marki z wieloletnią tradycją
Ranking polskich marek według wartości:
Źródło: Rzeczpospolita
Źródło zdjęcia głównego: TVN24