Pod markami sieci dyskontowych powstanie w tym roku co najmniej 430 placówek. To o 10 proc. więcej niż w ubiegłym. Łącznie będzie ich w Polsce już ponad 4 tys. - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
Jak pisze gazeta, najambitniejsze plany rozwoju w tym roku ma Biedronka. Planuje otwarcie 300 sklepów. Ale o rynek chcą walczyć też inni. Sieć Netto, która w 2013 r. otworzyła 38 nowych sklepów, w tym chce dodać 50. Więcej sklepów w planach ma też Kaufland i Lidl.
Pojawia się też nowa sieć – Dyskont Czerwona Torebka. Zadebiutowała ona na rynku 21 grudnia. Od tego czasu uruchomiła już pięć placówek. Czerwona Torebka na razie nie chce ujawniać planów rozwoju. Zapowiada jednak otwieranie placówek nie tylko w największych miastach, lecz także tych liczących powyżej 10 tys. mieszkańców - pisze "DGP".
W 2013 r., według danych firmy badawczej PMR, sieci dyskontowe miały 17,4-proc. udział w rynku handlowym. W tym, jak prognozują analitycy, mogą przekroczyć 18 proc. - podkreśla gazeta.
Z kolei "Rzeczpospolita" zauważa, że rozwój dyskontów wykańcza małe sklepy. W efekcie w tym roku może zniknąć ich ponad 8 tys. Tak wynika z danych firmy Euromonitor International.
Autor: //bgr / Źródło: "Dziennik Gazeta Prawna", "Rzeczpospolita"
Źródło zdjęcia głównego: Materiały prasowe Jeronimo Martins Polska S.A.