Taniej, szybciej i bez wychodzenia z domu. Coraz więcej Polaków przekonuje się do zakupów przez internet. W ubiegłym roku wydaliśmy w ten sposób 11 mld zł. Dzięki temu obroty w sieci wzrosły o jedną trzecią w porównaniu do 2007 r. - pisze "Rzeczpospolita", powołując się na wyniki raportu Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego.
Choć suma wydanych w sieci pieniędzy stanowi zaledwie 2 proc. obrotów całego handlu detalicznego, to jednak taka forma zakupów staje się coraz bardziej popularna. W ubiegłym roku obroty handlu w sieci wzrosły trzykrotnie szybciej niż tradycyjnego handlu.
Co tak napędza rynek w sieci? Przede wszystkim coraz popularniejsze aukcje internetowe. Co ciekawe, według przedstawicieli e-commerce, wszechobecny już niemal kryzys ekonomiczny nie dotknął jak dotąd ich branży.
Prognozy na przeszłość są równie optymistyczne. Jak twierdzi Sławomir Karpiński z Connect Distribution, mimo kryzysu obroty w sieci będą stale rosły, bo są tańsze i wygodniejsze.
W sieci poszukujemy zwłaszcza droższych towarów. Często też internetu używamy do informacji o produktach i porównywania ich cen.
Źródło: Rzeczpospolita
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu