iPad sposobem obsługi, wyglądem - i ekspresowym wzrostem popularności - zrewolucjonizował świat gadżetów. Potencjał urządzenia zwrócił uwagę magnata mediów: Rupert Murdoch zaprasza dziś na premierę swego dziennika "The Daily" - wydawanego tylko na ekranach iPadów.
Prezentacja "The Daily" odbędzie się W Muzeum Guggenheima w Nowym Jorku. To nowatorskie przedsięwzięcie jest realizowane przez potentata światowych mediów Ruperta Murdocha oraz producenta iPada - firmę Apple.
Przygotowywany od miesięcy w tajemnicy dziennik będzie dostępny wyłącznie na ekranach iPadów - nie pojawi się ani w wersji drukowanej, ani nie będzie dostępny w internecie dla innych urządzeń. Ma funkcjonować tak jak "zwykła" gazeta: wydanie będą publikowane raz dziennie. Nie są przewidziane aktualizacje w ciągu dnia. Do pracy w redakcji "The Daily" zatrudniono w USA ponad setkę dziennikarzy.
Dziennik spełni też główny "internetowy" postulat Ruperta Murdocha: będzie płatny. Na początek za możliwość jego czytania trzeba będzie zapłacić 99 centów tygodniowo.
Branża z zainteresowaniem spogląda na "The Daily" jako swoisty eksperyment. Dotychczas odpłatnie w internecie dostęp do swych informacji sprzedawały specjalistyczne portale i dzienniki. Jako pierwszy spośród gazet skierowanych do szerokiej publiczności opłat za lekturę zażądał londyński "The Times" - także należący do medialnego imperium Murdocha. Z umiarkowanym powodzeniem.
Eksperyment z "The Daily" idzie jeszcze dalej, ograniczając krąg odbiorców do posiadaczy jednego tylko - choć trzeba przyznać, że popularnego urządzenia.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Apple