Najpopularniejszy pakiet oprogramowania biurowego na świecie - Microsoft Office - od 12 maja będzie dostępny za darmo, najpierw dla firm, a od czerwca - także dla indywidualnych użytkowników. W darmowej wersji pakiet będzie jednak okrojony do najpopularniejszych programów - Word i Excel. Ceną za korzystanie z nich będzie oglądanie reklam.
Koncern Microsoft postanowił udostępnić swój kluczowy produkt bez opłat. Jest jednak pewien haczyk: w darmowych wersjach Worda i Excela będą wyświetlane reklamy.
To właśnie przychód z ich sprzedaży ma pokryć Microsoftowi straty wynikającą z udostępnienia oprogramowania za darmo. Sprzedaż reklam ma zwiększyć przychody Microsoftu z usług online, które w ubiegłym roku wyniosły zaledwie 580 mln dolarów.
– Nie rezygnujemy z tradycyjnej sprzedaży. Ale reklamy pozwolą nam utrzymać poziom przychodów – podkreślił internetowym wywiadzie dla technologicznego forum internetowego TechCrunch wiceprezes Micorsoftu Chris Capossela.
Źródło: techcrunch.com, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24