W samym pierwszym kwartale tego roku sprzedano na świecie 294,3 mln komórek. Jak wylicza ośrodek badawczy Gartner, sprzedaż w drugim kwartale osiągnie 300-305 mln egzemplarzy. Prognozowana na cały rok sprzedaż 1,28 mld egzemplarzy to o 11 proc. więcej niż w 2007 roku, gdy na świecie sprzedano 1,15 mld telefonów.
- Oczekujemy, że w trzecim kwartale tego roku sprzedaż będzie wyższa, niż w drugim - poinformowała w komunikacie dyrektor działu badań nad mobilnymi technologiami Gartner, Carolina Milanesi. Jej zdaniem wzrost ten będzie umiarkowany, bo zarówno Motorola, jak i LG, spodziewają się w tym roku spadku sprzedaży. Dodała, że wszystko rozstrzygnie się w czwartym kwartale tego roku, kiedy na rynku pojawi się wiele nowych produktów, a okres ten będzie sprzyjał sprzedaży.
Światowa sprzedaż
W Azji i w regionie Pacyfiku sprzedaż prognozowana jest na 472,5 mln sztuk w 2008 r. To o 17,9 procent więcej, niż w 2007 roku.
Sprzedaż w zachodniej Europie Gartner szacuje na 188 mln sztuk, o 1,5 proc. mniej niż w ubiegłym roku, a w Ameryce Północnej na 185,7 mln (5,3 proc. więcej, niż w 2007 roku). Zdaniem firmy badawczej, Japończycy w tym roku kupią 47,7 mln sztuk, a to o 9,1 proc. mniej, niż w ubiegłym roku.
Gartner to firma analityczna zajmująca się badaniami branży IT. Jej siedziba mieści się w Stamford w USA. Firma powstała w 1979 roku. Zatrudnia 1200 analityków w 80 krajach na całym świecie.
Krajobraz komórkowy w Polsce
W Polsce nasycenie rynku telefonii komórkowej jest bardzo duże - donoszą kolejne raporty. Liczba aktywnych telefonów komórkowych wynosi 42 mln sztuk.
Dla porównania, w końcu września 2007 roku w działających w Polsce sieciach komórkowych było aktywne trochę ponad 40 mln kart SIM. W ciągu kwartału ich liczba wzrosła o niemal 1,4 mln. Penetracja telefonii komórkowej przekroczyła więc 105 proc.
Źródło: PAP, tvn24.pl