Największy światowy producent na tym rynku, amerykański koncern Mattel, ogłosił dużo gorsze od oczekiwanych wyniki finansowe za IV kwartał 2008 roku. Zyski stopniały ze względu na słabnącą sprzedaż i silnego dolara.
Mattel podał, że jego zysk za IV kwartał zmniejszył się o 46 procent - do 176 milionów dolarów. To wynik dużo gorszy niż oczekiwano i spowodował spadek cen akcji firmy o ponad 17 procent.
Powodem jest przede wszystkim powszechne zaciskanie pasa w ostatnim sezonie świątecznym. Na rodzimym rynku amerykańskim w czwartym kwartale sprzedaż zabawek firmy spadła o 6 proc., ale za granicą aż o 1/5.
Natomiast o 21 procent spadła sprzedaż flagowego produktu amerykańskiego koncernu - obchodzącej właśnie swoje 50 urodziny lalki Barbie.
Jak mówią analitycy, wbrew wcześniejszym prognozom okazało się, że producenci i dystrybutorzy zabawek wcale nie są odporni na kryzys. W Wielkiej Brytanii wniosek o upadłość złożyła już sieć KB Toys.
Źródło: TVN CNBC Biznes, BBC.com
Źródło zdjęcia głównego: TVN24