Neostrada zniknie niebawem z polskiego rynku. Jak donosi "Rzeczpospolita", zarząd Telekomunikacji Polskiej juz podjął decyzję, że markę usługi dostępu do Sieci zastąpi Orange Internet. I stanie się to, mimo iż Neostradę eksperci wyceniają na pół miliarda złotych.
Orange to światowa marka należąca do France Telecom - głównego właściciela Telekomunikacji Polskiej SA. Już przed laty zastąpiła Ideę - sieć telefonii komórkowej, która choć wystartowała jako trzecia, zdobyła znaczną część rynku.
Już w 2008 roku Orange marka pojawiła jako nazwa usługi dostępu do internetu za pośrednictwem linii telefonicznej, należącej do TP SA. Była więc konkurencją dla... samej TP SA, sprzedającej - drożej! - analogiczną usługę Neostrada. Już wtedy spekulowano, że szykuje się wygaszanie znanej marki.
Według "Rz", teraz sprawa została przesądzona, choć Neostrada ma funkcjonować jeszcze przez rok. Ale w tym czasie ma nastąpić eskalacja już rozpoczętej kampanii reklamowej Orange Internet. – W drugiej połowie 2009 roku ciężar sprzedaży przesunie się na usługi pod marką Orange – mówi gazecie anonimowy przedstawiciel Telekomunikacji Polskiej. Oficjalnie spółka nie chce udzielić informacji na ten temat.
"Rzeczpospolita" przypomina, że w jej ubiegłorocznym rankingu Neostrada okazała się jedną z najmocniejszych marek rynku telekomunikacyjnego. Jej wartość jest szacowana na 529 mln zł. Gazeta wylicza też, że w ciągu ostatnich trzech lat TP wydała na promocję tej marki około stu milionów złotych. zł.
Gazeta stwierdza, że w ubiegłym roku usługa stacjonarnego dostępu do internetu Orange Freedom zdobyła 90 tys. klientów, podczas gdy na Neostradę zdecydowało się 75 tys. nowych klientów.
Źródło: Rzeczpospolita
Źródło zdjęcia głównego: TVN24