Międzynarodowy koncern Unilever chwali się doskonałymi wynikami za 2010 rok. Sprzedaż wzrosła o ponad 11 procent, zysk netto więcej niż 1/4. Koncern jest właścicielem szeregu popularnych marek - od herbaty Lipton i margaryny Delma, przez zupy Knorr i pastę do zębów Signal, po dezodoranty Axe i środek do toalet Domestos.
Unilever jest jednym z trzech głównych światowych producentów towarów konsumpcyjnych, oprócz koncernów Colgate Palmolive oraz Procter and Gamble.
Światowa sprzedaż koncernu w 2010 roku wyniosła 44,3 miliarda euro. Unilever zwiększa obroty dzięki szybkiemu rozwojowi działalności na rynkach wschodzących. Wskazuje tu zwłaszcza Brazylię, Indie i Chiny. Wartość sprzedaży wzrasta również dzięki podwyżkom cen mydła i szamponów.
Według analityków spółka wkracza w okres przyspieszającego rozwoju. W przyszłości spółka planuje 80 procent produktów sprzedawać na rynkach wschodzących. Obecnie jest to około 50 procent.
Źródło: TVN CNBC
Źródło zdjęcia głównego: Unilever