Co drugi polski internauta planuje na najbliższe półrocze wyjazd na zagranicze wakacje z biurem podróży, tylko co dziesiąty wybiera się na wycieczkę krajową - czytamy w raporcie firmy badawczej Gemius "Turystyka wśród internautów".
Gemius zbadał plany wyjazdowe, a także zwyczaje polskich internautów.
Z raportu wynika, że najchętniej odwiedzamy Włochy, Hiszpanię, Grecję, Chorwację, a także Austrię. W Polsce królują zaś kurorty w Tatrach i nad morzem.
Najwięcej Polaków planuje wakacje w sezonie wiosenno-letnim - domy zamierza opuścić wówczas 41 procent respondentów. Nieznacznie mniejsza liczba badanych - 36 procent - ma zamiar wyjechać w sezonie jesienno-zimowym.
Po pierwsze - miejsce, po drugie - cena
Przy wyborze wycieczki najczęściej kierujemy się miejscem wypoczynku i ceną. Dwóch na trzech ankietowanych zamierza wydać na planowany wyjazd z biurem podróży od 1 tys. zł do 4 tys. zł na jedną dorosłą osobę.
W przypadku wyjazdów krajowych i europejskich zdecydowana większość osób korzystających z sieci planuje przeznaczyć na ten cel do 2 tys. zł, a w przypadku wyjazdów poza Europę - ponad 2 tys. zł na osobę.
"Zwiedzanie będzie celem wyjazdu prawie połowy internautów planujących wyjazd z biurem podróży w ciągu najbliższego półrocza. Co trzeci respondent ma zamiar przede wszystkim wypoczywać, zaś co ósmy planuje jeździć na nartach" - czytamy w raporcie.
Jak wynika z opracowania, internet jest najpoważniejszym źródłem informacji o wycieczkach. Aż 58 procent internautów, planujących wyjazd z biurem podróży, wykorzystuje podczas planowania wyjazdu informacje pozyskane w internecie.
Osoby poszukujące informacji za pomocą internetu, wykorzystywały w tym celu przede wszystkim strony biur podróży (65 procent wskazań), wyszukiwarki (53 procent) i portale turystyczne (47 procent).
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu