Rośnie sprzedaż McDonald'sa. Amerykańska sieć fast-foodów podała, że jej globalna sprzedaż wzrosła w lutym o prawie 1,5 procent rok do roku. Stało się tak mimo wzmocnienia dolara, które sprawia, że spada liczona w amerykańskiej walucie sprzedaż firmy za granicą.
Wzrost sprzedaży może też zaskakiwać dlatego, że w tym roku luty miał o 1 dzień mniej niż w ubiegłym. McDonalds miał szczególnie dobre wyniki w Stanach Zjednoczonych - sprzedaż wzrosła tam o prawie 3 procent, przede wszystkim ze względu na duże zainteresowanie daniami z kurczaka.
Wyniki w Europie poszły w górę o 0,2 procent, a w rejonie Azji, Bliskiego Wschodu i Afryki - o 0,7 procent.
Według analityków kryzys to dla sieci fast-foodów niemal żyła złota, bo coraz więcej konsumentów decyduje się na tańsze posiłki.
Źródło: TVN CNBC Biznes
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu