Kryzys najwyraźniej omija handel w internecie. Pomimo globalnej recesji zyski platformy handlowej Amazon.com, w IV kwartale ubiegłego roku wzrosły aż o 10 procent.
Wstępne szacunki mówią o 225 mln dolarów zysku w ostatnich trzech miesiącach 2008 roku, co daje sumę o 18 mln dolarów wyższą w porównaniu z podobnym okresem poprzedniego roku.
Tak jak inne sklepy i serwisy internetowe, Amazon przeżywa renesans dzięki cenom: towary kupowane w sieci są tańsze od odpowiedników w zwykłych sklepach, a zmuszeni do trzymania się za kieszenie klienci właśnie tu szukają oszczędności.
Z internetowych platform handlowych korzystają tym chętniej, że coraz częściej sprzedający oferują darmowe przesłanie towaru do klienta. Amazon zapowiada, że będzie kontynuował tę praktykę.
Firma wystartowała w 1994 roku i była jednym z pionierów internetowej sprzedaży. Początkowo działała jako internetowa księgarnia, ale obecnie ma w ofercie towary ponad trzydziestu branż - od suszarek do włosów, przez towary spozywcze, po biżuterię.
Źródło: TVN CNBC Biznes