Sprzedaż większości dzienników we wrześniu 2010 była niższa niż rok temu, wyjątkiem okazała się jedynie "Rzeczpospolita" - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, cytowanych przez portal WirtualneMedia.pl.
Nieustannie najwięcej czytelników wśród dzienników ogólnopolskich ma "Fakt" (Axel Springer Polska). We wrześniu 2010 r. każdy numer znalazł średnio 413 477 egz. nabywców, czyli o 7 proc. mniej niż w przed rokiem.
Na drugim miejscu rankingu znalazła się "Gazeta Wyborcza" (Agora), która sprzedawała się w liczbie 323 470 egz. Gazeta odnotowała największy spadek: wyniósł on 9 proc. w porównaniu do września 2009 roku.
Trzecią lokatę utrzymał "Super Express" (Murator), któremu udało się nieznacznie zwiększyć swą sprzedaż - o 0,3 proc. Nabywców znajdowało przeciętnie 183 424 jego egzemplarzy.
Najbardziej swój wynik sprzedaży poprawiła "Rzeczpospolita" (Presspublica). We wrześniu 2010 roku sprzedawała ona 141 601 egz., czyli o 2 proc. więcej niż przed rokiem.
Piąte miejsce zajmuje "Dziennik Gazeta Prawna" (Infor Biznes - istnieje od połowy września 2009 r.) Średnia sprzedaż "DGP" wyniosła 91 497 egz., czyli o 7 proc. mniej, niż we wrześniu 2009. r wynosiła sprzedaż “Gazety Prawnej”.
Dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy obejmują "rozpowszechnianie płatne razem", co oznacza oprócz sprzedaży w kioskach i prenumeracie także inne rodzaje rozpowszechniania, gdzie gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny egzemplarzowej. Mieszczą się tu na przykład egzemplarze sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) albo w barterze w zamian za towary lub usługi.
Źródło: wirtualnemedia.pl
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu