Najczęściej czytanym w maju tygodnikiem opinii była wciąż "Polityka", której po piętach deptał "Gość Niedzielny". Radykalny wzrost liczby sprzedanych egzemplarzy odnotowała jednak "Gazeta Polska", która wyprzedziła "Przekrój".
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, wydawany przez Spółdzielnię Pracy "Polityka" tygodnik w maju 2010 roku sprzedawał się średnio w liczbie 140 382 egzemplarzy. W porównaniu z majem ubiegłego roku pismo zyskało 2 proc.
Niewiele mniej nabywców znalazł "Gość Niedzielny"(Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny”), który przeciętnie rozchodził się w 139 628 egzemplarzach. To o 3 proc. więcej niż przed rokiem.
W porównaniu z majem 2009 roku 2 proc. stracił trzeci w rankingu miejscu "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska). Nabywców średnio znajdowało 109 037 egz. tego pisma.
Jeszcze większy, 15-procentowy spadek dotknął tygodni "Wprost" (AWR "Wprost"), którego przeciętnie kupowano 77 993 egz.
Przed rokiem piątą lokatę rankingu zajmował “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój), tym razem jednak został wyprzedzony przez “Gazetę Polską". Jej sprzedaż w średniej liczbie 51 577 egz. była aż 112 proc. wyższa niż rok temu. W przeciwieństwie do pozostałych tygodników "Gazeta Polska" w maju sprzedawała też więcej egzemplarzy niż w kwietniu, gdy większość tygodników notowała wysoką sprzedaż w związku z katastrofą smoleńską.
"Przekrój" zaś sprzedawał się w maju przeciętnie w liczbie 43 734 egz., co oznacza spadek o niespełna 9 proc. w porównaniu z majem 2009 roku.
Źródło: wirtualnemedia.pl
Źródło zdjęcia głównego: Gazeta Polska