Program naprawczy obejmuje wybrane modele z lat 2015-2019, w tym: Lincoln MKC, Lincoln Navigator, Mustang, F-250, F-350, F-450, F-550, Expedition, Edge, Transit, Transit Connect, Econoline i Ranger. Dealerzy Forda będą bezpłatnie kontrolować i wymieniać wadliwe kamery.
W oddzielnym komunikacie NHTSA poinformowała również, że kanadyjski dostawca części Magna International wzywa do zwrotu ponad 250 tysięcy kamer cofania używanych w pojazdach Forda i Stellantisa.
Niechlubna historia usterek Forda
Problemy z kamerami cofania w Fordzie nie są nowością. W przeszłości firma była wielokrotnie zmuszana do wydawania przypomnień serwisowych związanych z tymi systemami. W kwietniu 2025 roku około 160 tys. pojazdów wymagało naprawy z powodu poluzowanego złącza w kamerze cofania. Natomiast w czerwcu 2025 wycofano ponad milion pojazdów z powodu problemu z oprogramowaniem, który mógł powodować zawieszanie się lub brak obrazu w kamerze cofania.
Historia tych problemów doprowadziła również do działań regulacyjnych. W listopadzie 2024 roku NHTSA nałożyła na Forda karę cywilną w wysokości 165 milionów dolarów za opóźnienia w odpowiedzi na wcześniejsze przypomnienia serwisowe dotyczące kamer cofania oraz za niepełne i niedokładne informacje przekazywane właścicielom pojazdów.
Obecny program naprawczy jest kolejnym krokiem Forda w kierunku zapewnienia bezpieczeństwa kierowcom i pasażerom. Choć producent podejmuje działania naprawcze, częstotliwość i skala problemów wskazują, że konieczna jest dalsza poprawa systemów bezpieczeństwa pojazdów i efektywności zarządzania przypomnieniami serwisowymi.
Autorka/Autor: jjs/ToL
Źródło: Reuters, automotivedive.com
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock