Seria klocków Lego "Friends" to pierwszy od 20 lat sukces linii produktów zaprojektowanych specjalnie dla dziewcząt - powiedział Bali Padda, dyrektor operacyjnych Lego.
- Próbowaliśmy dotrzeć do tej grupy klientów wiele razy w ciągu ostatnich 20 lat. To pierwszy raz gdy odnieśliśmy sukces - powiedział Padda w wywiadzie przy okazji otwarcia nowego biura firmy w Londynie.
Duże wzrosty
Jak przypomina Bloomberg, trzy lata temu producent wypuścił na rynek linię produktów wzorowanych na centrach handlowych, domu, plaży i salonu dla zwierząt. Jej sprzedaż rosła 20 proc. każdego roku - podał Padda. W tym roku Lego nadal notuje pierwsze miejsce w rankingu prezentów dla chłopców, zaś wśród produktów dla dziewcząt zajmuje on szóste miejsce, za produktami Disneya - wynika z danych Narodowej Federacji Handlu USA, na które powołuje się Bloomberg. - To niesamowite, jak szybko rośliśmy na tej liście. Biorąc pod uwagę, że linia "Friends" została uruchomiona tylko trzy lata temu - zaznaczył prezes Lego Jorgen Vig Knudstorp. Dodał, że choć Lego od lat miało produkty skierowane zarówno do chłopców, jak i dziewcząt, to brakowało tych, które by "naprawę przemawiały do tej ostatniej grupy". Dodał, że firma będzie kontynuować ten kierunek.
Autor: mn / Źródło: Bloomberg
Źródło zdjęcia głównego: lego.com