Od jesieni z kiosków zniknie "Dziennik", powstanie natomiast nowa gazeta codzienna, będąca wspólnym dziełem Infor.pl i Axel Springer Polska. Według nieoficjalnych informacji nowym projektem ma kierować obecny redaktor naczelny "Newsweek Polska" Michał Kobosko.
Axel Springer Polska i Infor PL poinformowały o podpisaniu porozumienia, tworzącego wspólne przedsięwzięcie biznesowe. Axel Springer Polska obejmie 49 proc. udziałów w spółce Infor Biznes, do której wniesie swój drukowany tytuł - "Dziennik" oraz serwis internetowy Dziennik.pl - czytamy we wspólnym oświadczeniu obu firm.
Tego rodzaju transakcja wymaga uzyskania zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. UOKiK ma dwa miesiące na podjęcie decyzji, licząc od chwili wpłynięcia wniosku. Wydawcy taki dokument mają złożyć w środę.
Dwa tytuły
Według komunikatu "porozumienie jest kolejnym etapem współpracy obu wydawców, która do tej pory obejmowała m.in. połączoną prenumeratę "Dziennika" i "Gazety Prawnej". Zgodnie z intencją wydawców nowy tytuł łączyć będzie wysokiej jakości treści "Dziennika", szczególnie z obszaru polityki, kultury i sportu, oraz "Gazety Prawnej", wyspecjalizowanej w tematyce gospodarczej, podatkowej i prawnej. Poszerzone spektrum tematyczne wpłynie na atrakcyjność gazety dla czytelników i klientów reklamowych.
A co z "Gazetą Prawną"? - Tytuł nie zniknie z rynku, mamy zobowiązania wobec naszych prenumeratorów, których jest aż 50 tys. - mówi tvn24.pl rzecznik Infora Marcin Malinowski. Jak wyjaśnia, "Prawna" zostanie poszerzona o strony poświęcone tematyce politycznej i społecznej, ale zachowa swój dotychczasowy charakter. Będzie jednak dostępna jedynie w prenumeracie - od jesieni w kiosku jej nie dostaniemy.
Krasowski odchodzi
Tymczasem kierownictwo "Dziennika" zawiadomiło dziennikarzy, że redaktor naczelny Robert Krasowski przestanie od dziś być szefem "Dziennika". - Poinformował zespół, że sam złożył rezygnację - mówi nam jeden z dziennikarzy. Nieoficjalnie wiadomo, że nowym projektem będzie kierować dotychczasowy naczelny "Newsweek Polska" Michał Kobosko.
Redaktorem naczelnym "Gazety Prawnej" jest Robert Lidke.
Robert Krasowski nie chciał skomentować dla nas całej sytuacji.
Jeden tracił, drugi zyskiwał
Przez ostatnie miesiące polskie gazety codzienne wyraźnie tracą czytelników. Wyjątkiem wśród nich jest "Gazeta Prawna", choć zanotowała pod tym względem "wpadkę" w marcu.
Najwięcej czytelników tracił jednak "Dziennik": w marcu sprzedawał on średnio 83,4 tysiąca egzemplarzy, czyli o 40 procent mniej niż rok wcześniej. Średnia sprzedaż "Gazety Prawnej" w marcu wyniosła 70,3 tys. egzemplarzy - o 4 proc. mniej niż rok wcześniej.
Dane dotyczą sprzedaży w kioskach i prenumeracie, pochodzą z raportu Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24