Szef Cadbury już dostrzega celowość połączenia z amerykańskim Kraft Foods. Prezes tej brytyjskiej firmy produkującej słodycze przyznał, że alians z Kraftem "ma pewien sens strategiczny". Cadbury odrzuciło ostatnio ofertę Kraft Foods, który chciał przejąć tę firmę za prawie 17 miliardów dolarów.
Prezes brytyjskiej spółki Todd Stitzer powiedział, że nie spodziewa się, by Kraft Foods odstąpił od zamiaru kupna Cadbury.Prezes dodał, że jego zadaniem jest uzyskanie od Amerykanów najwyższej możliwej kwoty.
Stitzer uważa, że współpraca z Kraft Foods mogłaby pomóc wynikom obu firm na takich rynkach, jak niemiecki, chiński czy brytyjski.
Rzeczniczka Cadbury zaznaczyła jednak, że prezes wypowiadał się czysto teoretycznie, a Cadbury oficjalnie nie zmienia stanowiska w sprawie oferty Kraft Foods. Połączenie obu firm stworzyłoby giganta, który kontrolowałby 15 procent globalnego rynku słodyczy.
Todd Stitzer i szef Krafta Irene Rosenfeld wzięli udział w zorganizowanych przez Bank of America/Merrill Lynch oddzielnych spotkaniach z inwestorami.
Źródło: TVN CNBC Biznes
Źródło zdjęcia głównego: TVN CNBC BIZNES