Po czterech latach istnienia Twitter zacznie zarabiać. Serwis przedstawił właśnie ofertę reklamową dla firm.
Usługa nazywa się Promoted Tweets, czyli "ćwierknięcia sponsorowane". Na skorzystanie z niej zdecydowały się na razie m.in. Best Buy, Sony Pictures, Starbucks i Virgin America. Dzięki opłaceniu usługi reklamy firm będą pojawiały się jako pierwsze po skorzystaniu z opcji wyszukiwania.
Podobnie jak linki sponsorowane w Google'u reklamy na Twitterze będą pojawiały się u góry listy wyszukiwań. Z czasem mają się też zjawić w strumieniu wiadomości, które użytkownicy widzą podczas logowania się do serwisu. Najpierw, jak zapewniają przedstawiciele serwisu, zobaczy je od 2 do 10 proc. użytkowników. Sponsorowane "ćwierknięcia" mają z czasem trafiać do wszystkich użytkowników.
Czas zacząć zarabiać
Twitter, mini-blog umożliwiający publikowanie w sieci wpisów do 140 znaków, działa w internecie od marca 2006 roku. I mimo podkreślania jego potencjału przez fundusze inwestujące w niego miliony nie spieszył się z inicjatywami, które zapewniłyby mu przychody.
Zeszły rok Twitter zakończył wprawdzie na plusie, ale wyłącznie dzięki umowom z Google'em i Microsoftem. Od jesieni ub.r. wpisy publikowane na Twitterze są także dostępne w wyszukiwarkach Google i Bing. Google zapłacił za to serwisowi 15 mln dol., Microsoft - 10 mln dol.
Źródło: BBC
Źródło zdjęcia głównego: TVN24