1,2 mld euro zysku wypracował w pierwszym kwartale tego roku koncern BMW. To cztery razy więcej niż 12 miesięcy temu i o 200 mln euro więcej niż zakładali analitycy.
Wartość sprzedaży największego na świecie producenta samochodów luksusowych w trzech pierwszych miesiącach roku wzrosła o prawie jedną trzecią do 16 mld euro.
Chociaż wzrost sprzedaży odnotowano na każdym kontynencie, to prawdziwym eldorado dla BMW okazał się rynek azjatycki, gdzie koncern sprzedał o 53 proc. więcej pojazdów niż rok temu. W samych Chinach sprzedaż skoczyła o 72 proc. Na wynik głównie wpłynęła sprzedaż modeli BMW serii 5 oraz X3. Sprzedaż ekskluzywnej limuzyny podwoiła się i wyniosła 84 tys. sztuk, natomiast popyt na SUV wzrósł o 94 proc. do 22700 sztuk. - To fantastyczny wynik. Cały zysk jest napędzany rewelacyjną sprzedażą samochodów – powiedział Bloombergowi Jose Asumendi z Royal Bank of Scotland.
- Wygenerowaliśmy w pierwszym kwartale rekordowe zyski i sprzedaliśmy więcej aut niż kiedykolwiek wcześniej. BMW jest na dobrej drodze, żeby pobić wszelkie rekordy w tym roku – powiedział cytowany przez Bloomberga Norbert Reithofer, prezes BMW. Plan na ten rok zakładał sprzedaż 1,5 mln aut, a do 2020 roku roczną sprzedaż na poziomie dwóch mln pojazdów.
Źródło: bloomberg.com
Źródło zdjęcia głównego: bmw