W dobie kryzysu, reklamodawcy i twórcy mody rezygnują z modelek o nietypowym typie urody i wracają do klasycznej blondynki, o długich włosach i niebieskich oczach - pisze brytyjski "The Times". Dlaczego?
Publicystka gazety - Carolyn Asome - zauważa, że globalny kryzys dotknął także świat mody. Kreatorzy i producenci będą walczyć o przetrwanie, a jaskółką tej walki ma być, według "The Times"... renesans blond-modelek.
Słowianki mają szanse
Gazeta pochyla się nad pierwszymi 12 reklamami umieszczonymi w majowym wydaniu amerykańskiego magazynu "Vouge". Nie widać na nich nic, poza platynowowłosymi, niebieskookimi dziewczynami. Podobnie jest w brytyjskim "Elle" i francuskim "Vouge" - sprawdziła gazeta.
Reklamodawcy nie chcę więcej charakterystycznych modelek, które zdominowały wybiegi i billboardy w ostatnich latach. Jak twierdzą rozmówcy "The Times" z agencji zajmujących się modelingiem - z zamian szukają czegoś, co jest bezpieczne, przewidywalne, nieszokujące. Jednym słowem - blond. Dziewczyny o typowo słowiańskiej urodzie - mają więc teraz większą szanse na karierę modelek.
Źródło: timesonline.co.uk, tvn24.pl