Koncerny Axel Springer i Ringier kończą łączenie swoich aktywów w Europie Środkowo-Wschodniej. W efekcie Axel Springer Polska z początkiem listopada zmienił nazwę na Ringier Axel Springer Polska.
Ringier Axel Springer Media AG - tak nazywa się spółka joint venture szwajcarskiego Ringiera i niemieckiego Springera. Spółka za teren działania obrała sobie Europę Środkowo-Wschodnią.
Od 1 listopada pod nową marką i logo nie tylko w Polsce, ale też w Czechach, Serbii i na Słowacji. Przedsięwzięcie ma objąć także Węgry, warunkiem tego jest wydanie zgody na połączenie przez urząd antymonopolowy.
Znane medialne marki
Wspólny projekt ma umocnić pozycję obu wydawnictw na rynkach, na których spółka jest aktywna. W połączonym portfolio znajduje się ponad 100 tytułów prasowych i 70 serwisów internetowych.
Ringier Axel Springer Media jest również jednym z największych wydawców czasopism w regionie środkowej Europy.
Firma, złożona z niezależnych przedsiębiorstw, posiada tak znane marki medialne jak "Fakt", "Neewsweek", czy "Bravo".
To tylko formalności
Zmiana nazwy polskiego wydawnictwa nie pociąga za sobą zmian w strukturze firmy ani w jej zarządzie. Prezesem pozostaje Andreas Tilk.
Obrót spółki w wysokości 414 milionów euro i zespół liczący około 4,8 tys. pracowników sprawia, że Ringier Axel Springer Media AG jest jednym z największych przedsiębiorstw medialnych w Europie Środkowej.
Spółka ma swoją siedzibę w Zurychu.
Źródło: press.pl
Źródło zdjęcia głównego: Ringier Axel Springer Media AG