Już w środę Warszawiacy będą mogli napić się kawy w kubeczku z logo jednej z najdroższych marek świata - dowiedziało się nieoficjalnie TVN CNBC Biznes. Wtedy to swoją pierwszą kawiarnie w Polsce, na stołecznej ulicy Nowy Świat zamierza otworzyć Starbucks.
Starbucksa na krajowy rynek będzie wprowadzać spółka AmRest prowadzącą w Polsce dwie inne duże sieci - Pizza Hut oraz KFC. Na początku zostaną otwarte dwa lokale w Warszawie, a już niedługo kolejny we Wrocławiu. - Chcemy koncentrować się na głównych miastach, ale jeżeli chodzi konkretny plan, na dzień dzisiejszy nie możemy ujawniać - komentuje krótko Drew O'Malley z AmRestu.
Konkurencja czeka
Gorąco robi się więc konkurencji. Największa sieć kawowa w Polsce Coffee Heaven nie zdecydowała się skomentować przed kamerą wejścia amerykańskiego potentata na rynek. A według ekspertów, to właśnie Starbucks już wkrótce będzie spijał śmietankę z polskiego rynku kawy. - Najbardziej mogłyby się obawiać przejęcia firmy, które zawiesiły plany rozwojowe rozwoju kawiarni - mówi Konrad Gruda z Deloitte.
Drew O'Malley zapewnia jednak, że firma będzie rozwijała się tylko na tym, co sama zbuduje. Przyznaje też, że potencjał tej branży jest spory.
Miliardy w brązowych ziarenkach
Rzeczywiście, w ciągu roku przeciętny Polak wypija około 550 filiżanek kawy. Dla porównania, na początku lat 90. liczba ta ledwie przekraczała 200. Małą czarną lub z mlekiem pije przynajmniej raz w tygodniu około 75 proc. dorosłych Polaków, a w ciągu roku kupujemy nawet 80 mln kilogramów kawy. - Rynek kawy w Polsce jest wart w tej chwili ponad 3 mld zł. Jest to duży rynek. Przy czym segment kawiarniany jest jednym z najbardziej rozwijającyh się - mówi Magdalena Zasiewska z PricewaterhouseCoopers.
Źródło: TVN CNBC Biznes
Źródło zdjęcia głównego: TVN CNBC BIZNES