Kolejni pracownicy "Gazety Wyborczej", Radia TOK FM czy firmy reklamy zewnętrznej AMS stracą pracę. Zarząd Agory, do której należą, zdecydował w środę, że zwiększy planowaną do zwolnienia grupę z 300 do 400 osób.
Zwiększenie liczby osób do zwolnienia to skutek kryzysu, który dość boleśnie odciska swe piętno na mediach. Spada sprzedaż gazet, a firmy ostro tną wydatki na reklamę - głównego źródła utrzymania mediów.
Program redukcji zatrudnienia w Agorze zakończy się 31 października, a nie - jak wcześniej zakładano - w końcu lipca 2009 roku. Jak podkreśla Agora w komunikacie, redukcje są wynikiem realizacji "planu poprawy efektywności operacyjnej". W efekcie pracę straci 10,4 proc. wszystkich zatrudnionych w Agorze i należących do niej spółkach.
W związku z większą redukcją zatrudnienia spółka utworzy dodatkową rezerwę na koszty zwolnień w wysokości około 2,3 mln zł, która obciąży skonsolidowany wynik grupy w pierwszym półroczu 2009 roku.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: TVN24