Agora zapłaci 119 mln złotych za cztery serwisy internetowe Trader.com. - Ogłoszenia drobne uciekają do internetu. Te z gazety trafią do portalu i spółka na tej migracji nie straci - tak ruch strategiczny Agory Biznes ocenił w TVN CNBC Sobiesław Pająk, szef zespołu analityków DM IDM SA.
Agora podpisała umowę kupna wszystkich udziałów spółki Trader.com (Polska), a wartość tej umowy wyniesie 54,4 mln USD - poinformowała Agora w komunikacie.
Kupsprzedaj
Trader.com jest obecny na polskim rynku od 1991 roku. Spółka prowadzi działalność w segmencie ogłoszeń dla branż budownictwo/nieruchomości oraz motoryzacyjnej, poprzez 4 serwisy internetowe i 6 wydawnictw ogłoszeniowych. Są wśród nich: Domiporta.pl i Autotrader.pl oraz Tabor24.pl (maszyny i pojazdy użytkowe) i Kupsprzedaj.pl (ogłoszenia drobne).
W 2007 roku przychody spółki wyniosły 18,5 mln zł, a jej udział w segmencie internetowych reklam i ogłoszeń branż budownictwo/nieruchomości i motoryzacja wyniósł odpowiednio 20 i 7 proc.
Dostęp do know-how
Agora szacuje, że w ciągu najbliższych 3 lat rynek reklam i ogłoszeń w internecie dla tych branż wzrośnie średniorocznie odpowiednio o 33 i 17 proc. (skumulowana średnioroczna stopa wzrostu). "Przejęcie Trader.com umożliwi Agorze dostęp do cennego know-how i wiedzy technologicznej oraz wysokich kompetencji zespołu, które mogą odegrać istotną rolę w procesie dalszego rozwoju oferty ogłoszeniowej Agory w prasie i internecie, a także w innych obszarach działalności" - napisano w komunikacie Agory.
"Wycena odzwierciedla aktualne warunki panujące na rynku transakcji zakupu interesujących aktywów internetowych i uwzględnia wszystkie dodatkowe korzyści, które grupa Agory powinna osiągnąć w wyniku wspólnie wypracowanej strategii rozwoju" - dodano.
Źródło: TVN CNBC, PAP
Źródło zdjęcia głównego: TVN CNBC BIZNES