Większa moc silnika przy mniejszym spalaniu paliwa i niższej emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Do tego imponujące wyposażenie w standardzie oraz stylowa, dynamiczna linia nadwozia. Mazda CX-30 z układem miękkiej hybrydy to kompaktowy SUV, który idealnie sprawdza się w mieście i poza nim.
Artykuł sponsorowany
Japońscy inżynierowie stanęli na wysokości zadania, projektując samochód, który ze względu na rozmiary i poszczególne elementy wyposażenia doskonale radzi sobie w tętniącej życiem metropolii, a zarazem – biorąc pod uwagę wysokie i stabilne zawieszenie – zapewnia przyjemność prowadzenia, gdy chcemy zjechać z asfaltowych dróg, by znaleźć się bliżej natury.
Efektywna, oszczędna, ekologiczna
Mazda CX-30 M Hybrid została wyposażona w rewolucyjny silnik E-Skyactiv X, który łączy zalety diesla z jednostką benzynową. Dzięki systemowi samoczynnego zapłonu sprężonej mieszanki sterowanego świecą (SPCCI) bardziej efektywnie spala paliwo, co zapewnia większą moc. A skoro już o mocy mowa – dwulitrowy silnik wolnossący w technologii tzw. miękkiej hybrydy osiąga 186 KM przy 6000 obr./min., a maksymalny moment obrotowy 240 Nm uzyskuje przy 4000 obr./min.
Do tego dochodzi obniżone spalanie paliwa (średnio 5,6 l/100 km), które idzie tu w parze ze zmniejszoną emisją dwutlenku węgla do atmosfery (127 g CO2/km). Za ten oszczędnościowo-ekologiczny aspekt odpowiada wspomniany układ napędowy Mild Hybrid, w którym 24-woltowy akumulator litowy magazynuje energię odzyskiwaną podczas hamowania (dzięki zastosowaniu generator prądu ISG zintegrowanego z rozrusznikiem auta) i wykorzystuje ją do zasilania silnika. Innowacyjność rozwiązania Mazdy polega również na tym, że w przeciwieństwie do klasycznej hybrydy nie ma tu dodatkowego silnika elektrycznego, który wspiera silnik spalinowy.
Bogaty pakiet w standardzie
Jeśli chodzi o wyposażenie wnętrza, Mazda CX-30 wysoko podnosi poprzeczkę w klasie crossoverów, stawiając kolejny krok marki w stronę klasy premium. W standardowym wyposażeniu znajdują się m.in.: kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie, reflektory LED, system automatycznego przełączania świateł drogowych na światła mijania, system Mazda Connect z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 8,8 cala i nawigacją satelitarną, interfejs Apple CarPlay/Android Auto, aktywny tempomat, pakiet systemów bezpieczeństwa i-Activsense (obejmujący m.in. kontrolę martwego pola, asystenta pasa ruchu, systemy rozpoznawania znaków drogowych, wykrywania znużenia kierowców, monitorowania ruch poprzecznego przy cofaniu) czy aluminiowe felgi o średnicy 16 cali.
Designerski Oscar dla CX-30
Mazda CX-30 została zaprojektowana zgodnie z filozofią Kodo: Dusza Ruchu, która zakłada tworzenie samochodów pełnych życia i indywidualizmu. Ta filozofia twórczego designu jest głęboko zakorzeniona w tradycyjnej japońskiej estetyce i w przypadku Mazdy oznacza wykonanie każdego z elementów pojazdu zgodnie z regułą "mniej znaczy więcej". CX-30 to już dziewiąty model Mazdy zaprojektowany w duchu Kodo i uhonorowany nagrodą Red Dot, uznawaną za Oscara w dziedzinie designu.
Wspomniany minimalizm dostrzegalny jest również w kabinie samochodu. Wygodne miejsce kierowcy w przestronnym wnętrzu zaprojektowane zostało tak, aby nie rozpraszać jego uwagi w trakcie prowadzenia auta, ale jednocześnie dawać poczucie komfortu – dlatego z jednej strony komunikaty pojawiające się na zegarach i wyświetlaczach są precyzyjne i czytelne, a z drugiej takie elementy jak fotel, kierownica czy drążek zmiany biegów wykonane zostały z wysokiej jakości materiałów. Wszystko to wpisuje się w fundamentalną koncepcję Mazdy, która w centrum uwagi stawia człowieka – jego bezpieczeństwo i poczucie satysfakcji.
Źródło zdjęcia głównego: mat. prasowe