Spot promujący Sopot jako ekskluzywny kurort z pięknymi plażami i kobietami zdobył pierwszą nagrodę międzynarodowego konkursu w kategorii "film turystyczny". Prace nad filmem trwały rok, kosztował 70 tys. zł, a w realizacji udział wzięło ponad 100 osób.
Film "Smaki Sopotu"otrzymał Grand Prix w konkursie Narodowym i I miejsce w konkursie Międzynarodowym na FimAT - film art&tourism festiwal.W obu kategoriach nagrodę przyznało międzynarodowe jury Internationl Tourfilm Academy.
Sopot uczestniczył pierwszy raz, w organizowanym od 25 lat festiwalu.
Plaże, prestiż, rozrywka
Autorzy filmu "Smaki Sopotu" stawiają na atrakcje, z jakich znany jest ten nadmorski kurort od lat. Są piękne plaże, windsurfing i żeglarstwo. Sopot prezentuje się również, jako miejsce prestiżowym imprez, gdzie organizowane są m.in. Europejskie Forum Nowych Idei goszczące najważniejszych polityków i ludzi biznesu, a także Sopot Fashion Days.
Miasto chwali się również swoimi charakterystycznymi miejsca, takimi jak Opera Leśna, Monciak, molo i Grand Hotel.
"Przepis na Sopot"
Spot był inspirowany albumem "Przepis na Sopot", wydanego przez miasto w ubiegłym roku. Album pokazywał smaki i zapachy kurortu poprzez piękne, nastrojowe zdjęcia, panoramy miasta, czy nostalgiczne szczegóły.
Prace nad filmem trwały cały rok. W realizacji udział wzięło ponad 100 osób. Film kosztował 70 tys. zł. Jego reżyserem jest Paweł Nurkowski z firmy "Karabinmaszynowy".
Druga nagroda w międzynarodowym konkursie powędrowała do Portugalii za film "Opportonity City", a trzecia do Szwecji za film "Glorious Stockholm".
Autor: ws/b / Źródło: TVN24 Pomorze
Źródło zdjęcia głównego: sopot.pl