Roboty są koniecznie, aby w kolejnych miesiącach możliwa była przebudowa biegnących równolegle torów linii dalekobieżnej, z którymi łączyć się będą tory Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Dzięki "rozsunięciu" torowisk PLK i SKM stworzone zostanie miejsce, gdzie zbudowana zostanie podpora wiaduktu PKM.
Przesunęli tory o trzy metry
Budują kolej
Budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej to największa inwestycja infrastrukturalna samorządu województwa pomorskiego. Władze województwa przeznaczyły na ten cel łącznie ok. 760 mln zł netto, z czego ponad 500 mln zł pochodzi ze środków unijnych.
Nowa linia połączy Gdańsk-Wrzeszcz z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy i dalej z istniejącą linią kolejową Gdynia-Kościerzyna.
Dzięki PKM zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do Portu Lotniczego w niecałe 25 minut. Oddanie do użytku całej nowej linii PKM planowane jest w połowie 2015 roku. Przewiduje się, że z PKM będzie korzystać rocznie od 6,5 do 10,5 mln pasażerów.
Zobacz jak pojedzie Pomorska Kolej Metropolitalna:
Sprawdź gdzie przesunęli torowisko:
Zobacz jak pojedzie Pomorska Kolej Metropolitalna
Mapy dostarcza Targeo.pl
Autor: md / Źródło: TVN24 Pomorze
Źródło zdjęcia głównego: PKM