Tydzień wystarczył, by 500-metrowy odcinek torowiska SKM w okolicach stacji Gdańsk Zaspa (w kierunku Oliwy) przesunąć w bok o około trzy metry. Podobna operacja będzie przeprowadzona na torowisku linii dalekobieżnych.
Roboty są koniecznie, aby w kolejnych miesiącach możliwa była przebudowa biegnących równolegle torów linii dalekobieżnej, z którymi łączyć się będą tory Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Dzięki "rozsunięciu" torowisk PLK i SKM stworzone zostanie miejsce, gdzie zbudowana zostanie podpora wiaduktu PKM.
Budują kolej
Budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej to największa inwestycja infrastrukturalna samorządu województwa pomorskiego. Władze województwa przeznaczyły na ten cel łącznie ok. 760 mln zł netto, z czego ponad 500 mln zł pochodzi ze środków unijnych.
Nowa linia połączy Gdańsk-Wrzeszcz z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy i dalej z istniejącą linią kolejową Gdynia-Kościerzyna.
Dzięki PKM zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do Portu Lotniczego w niecałe 25 minut. Oddanie do użytku całej nowej linii PKM planowane jest w połowie 2015 roku. Przewiduje się, że z PKM będzie korzystać rocznie od 6,5 do 10,5 mln pasażerów.
Zobacz jak pojedzie Pomorska Kolej Metropolitalna:
Sprawdź gdzie przesunęli torowisko:
Autor: md / Źródło: TVN24 Pomorze
Źródło zdjęcia głównego: PKM