Klienci narzekają, że gdańska firma Amber Gold spóźnia się z wypłatami pieniędzy z lokat – informuje „Rzeczpospolita”. Firma twierdzi, że wszystkiemu winna jest zmiana rachunku bankowego.
„Rzeczpospolita” cytuje jednego z klientów firmy, który nie może doczekać się wypłaty swoich środków.
Tydzień bez pieniędzy
– Dziesiątego dnia miesiąca wygasła moja lokata. Zgodnie z regulaminem pieniądze miały wpłynąć na konto w ciągu dwóch dni. Od tygodnia bezskutecznie oczekuję na zwrot zainwestowanych środków – narzeka mężczyzna i dodaje, że podobny problem mają jego znajomi. Wpisy zdenerwowanych klientów można te z znaleźć na forach internetowych.
„Przyczyny techniczne”
Amber Gold potwierdza, że do opóźnień doszło. W oświadczeniu przesłanym „Rzeczpospolitej” tłumaczy, że cała sytuacja wynika z przyczyn technicznych, bo Amber Gold zmieniła ostatnio rachunek bankowy.
- Konieczna była migracja danych klientów. Proces wydłużył się ze względu na konieczność przezwyciężenia problemów technicznych w sposób gwarantujący najwyższe bezpieczeństwo danych – wyjaśnia firma, przepraszając za utrudnienia i zapewniając, że problemy techniczne ma już za sobą.
KNF ostrzega
Z informacji gazety „Rzeczpospolita” wynika, że firma zmieniała rachunek, bo jeden z banków wypowiedział jej umowę.
Gdańska spółka Amber Gold oferuje wysokooprocentowane lokaty w złoto, jest też właścicielem m.in. linii lotniczej OLT Express. Przed powierzaniem środków spółce ostrzega Komisja Nadzoru Finansowego, która umieściła ją na swojej liście ostrzeżeń publicznych.
Autor: maz/k / Źródło: Rzeczpospolita
Źródło zdjęcia głównego: TVN24