Internetowe kampanie mają niezwykłą siłę oddziaływania - udowodnił to dobitnie przykład znanych batonów. Dzięki 25 wpisom na Twitterze dokonanym przez 5 osób, udało się dotrzeć z reklamą do ponad 26 milionów ludzi i... brytyjskiego parlamentu.
Spece od marketingu poprosili 5 znanych osób, w tym słynną z dużego biustu i sekstaśmy Katie Price oraz piłkarza Rio Ferdinanda o wysłanie 5 nietypowych wiadomości.
I tak modelka pisała o kryzysie w strefie euro, a futbolista chwali się swoim nowym hobby... robieniem na drutach. Wpisy te były na tyle niezwykłe - zważywszy na profesję ich autorów - iż wzbudziły ożywioną dyskusję w internecie. Zresztą nie tylko w sieci, bo uwagi na temat ekonomicznych zapędów Price pojawiły się nawet podczas dyskusji w brytyjskim parlamencie. Dopiero w ostatniej wiadomości celebryci ujawnili, że chodzi o kampanię reklamową batonów "Snickers", które promują się hasłem "Głodny nie jesteś sobą".
O kampaniii pisał internet i prasa, wspominały o niej telewizje na całym świecie.
W ten nietypowy sposób, dzięki nakładowi środków na poziomie 70 tys. funtów udało się specom od reklamy dotrzeć do 26 milionów ludzi.
Autor: jak//bgr